|
«Майстерність вчителя – спеціальність, якій потрібно вчитися постійно».04.12.2014
25.11.2014 року на базі Микільської ЗШ І-ІІІ ступенів Світловодської районної державної адміністрації відбулося ІІ засідання школи молодого вчителя.
«Майстерність вчителя – спеціальність, якій потрібно вчитися постійно».
Під таким девізом 25.11.2014 року на базі Микільської ЗШ І-ІІІ ступенів Світловодської районної державної адміністрації відбулося ІІ засідання школи молодого вчителя. Нам пощастило стати учасниками цього заходу. Молодих вчителів та працівників районного методичного кабінету гостинно приймала адміністрація школи на чолі з директором Томєвою Валентиною Василівною. Переступивши поріг школи, молоді спеціалісти, в тому числі і ми, були приємно вражені щирістю, з якою нас привітали стіни школи та адміністрація. Валентина Василівна провела дуже цікаву та захоплюючу екскурсію коридорами рідної школи. Хотілося б відзначити талановиту та активну агітбригаду школи, яка привітала учасників заходу чудовими номерами художньої самодіяльності. Вже о 9-й годині розпочалося безпосередньо саме засідання школи. Першим етапом нашої роботи була зустріч з молодими колегами та вступне анкетування молодих вчителів, яке провела методист районного методичного кабінету Рябчун Ніна Іванівна. Ще зі шкільних років кожен полюбляє анкетування, психологічне тестування. Так ось цього заняття було проведене анкетування молодих спеціалістів для визначення їхньої адаптації у школі, педагогічному колективі тощо. Із результатів можна сказати, що Світловодський район прийняв молодих спеціалістів із теплими обіймами та посмішками. Кожен молодий учитель любить свою професію та ніколи не полише цієї стезі. Основними завданнями заняття було, насамперед, вивчення системного підходу до планування процесу вивчення теми, а також визначення ролі кожного уроку в системі завдань; вивчення та оволодіння елементами педагогічної техніки та психологічних основ уроку. Саме цим проблемам і був присвячений наступний етап засідання. До уваги молодих спеціалістів була представлена теорія навчання з наступних питань: - Процес навчання та його принципи; - Дидактичні форми навчання; - Методи навчання та активізація пізнавальної активності учнів; - Контроль та оцінювання знань. Методисти РМК, адміністрація школи та вчителі-наставники детально зупинилися на кожному пункті та доступно пояснили всі незрозумілі для молодих вчителів моменти. Найціннішим було відвідування уроків досвідчених майстрів педагогічної професії, а саме вчителів-предметників Микільської ЗШ. Це не тільки спостерігання за уроком, а й перейняття досвіду, різних методів та прийомів. Учителі поділилися "родзинкою" гарних уроків. На ці особливості не можливо було не звернути увагу, тому що уроки захопили всіх присутніх, навіть захотілося знову стати учнем та підняти руку. Після переглядів уроку відбувся його аналіз, де не тільки вчитель-наставник розповідав про проведений урок, а й молоді спеціалісти ділилися своїми враженнями та висловлювали з цього приводу свою думку. Кожен молодий спеціаліст відкрив для себе істину, що найперша таємниця творчості вчителя – у конспекті уроку, точніше у підготовці до нього, неповторного, єдиного, як прожите життя, як неповторне свято єднання вчительської душі з душами вихованців. Наступним пунктом нашої роботи було обговорення ролі виховної роботи під час навчального процесу. На цьому питанні більш детально зупинилася методист районного методичного кабінету Маховська Ірина Генадіївна. Вона звернула увагу на важливість реалізації виховної мети під час уроку, адже досить часто цьому приділяється не так багато часу. Ірина Генадіївна доступно пояснила усі особливості цієї проблеми та ознайомила учасників засідання з усіма її аспектами. На цьому завершилась теоретична частина засідання і ми перейшли до практичної його частини, а саме до конструювання уроку за метою, дидактичними завданнями та змістом навчального процесу. У цьому молодим вчителям допомагала Дьякова Олена Станіславівна, завідувач районного методичного кабінету. Олена Станіславівна разом з молодими колегами нагадала, які типи уроків бувають. Практичним завданням було конструювання уроку контролю та корекції знань, вмінь та навичок. Це завдання виконувалось у групах. Молодих вчителів було поділено на дві команди гуманітарного напрямку та математичного. Усі учасники активно приймали участь у цьому завданні, ділилися власним, хоч і невеликим, педагогічним досвідом. На мою думку, обидві команди завдяки згуртованості та готовності до співпраці справилися з цим завданням. Не можемо не згадати цікавий та захоплюючий психологічний тренінг, присвячений адаптації молодих спеціалістів до педагогічної діяльності, який провела Кудінова А. І., заступник директора з виховної роботи Микільської загальноосвітньої школи I-IIIступенів. Усі учасники цього тренінгу отримали море позитивних емоцій, дізналися один одного краще, зуміли розслабитися та знайти багато переваг у професії вчителя. Ганна Іванівна провела величезну кількість психологічних вправ, які допомогли налаштуватися на позитивну та радісну атмосферу. Найголовнішим у даному занятті - всі молоді колеги здружилися, почали обмінюватися номерами телефонів. Уже наступного дня не могли дочекатися розмови один із одним. Ми стали невеличкою педагогічною родиною. Ось так і завершилося чергове засідання школи молодого вчителя. Хотілося б висловити подяку всім організаторам цього заходу, особливо працівникам районного методичного кабінету ( Рябчун Н. І., Дьяковій О. С., Маховській І. Г.) та адміністрації Микільської ЗШ І-ІІІ ступенів. Такі заходи дуже потрібні нам, молодим вчителям. Тут ми можемо поспілкуватися з колегами, знайти нових друзів та здобути такий нам необхідний педагогічний досвід у старших, більш досвідчених педагогів: І ось я тут !В роботі і повазі І сам учуся, і дітей навчаю. А головне я зрозумів одразу, Яку міцну підтримку я тут маю! Дуже приємно усвідомлювати, що доля молодих вчителів небайдужа нашому керівництву.
Молоді вчителі Світловодського району: Клибанська Н.В., вчитель англійської мови Великоандрусівської ЗШ І-ІІІ ступенів; Полтавець Н. А., вчитель української мови та літератури Подорожненської ЗШ І-ІІІ ступенів Новости17.02.2016 Конкурс "Міс і містер освітяни - 2016" 09.10.2015 Конкурс "Класний керівник року - 2015" 07.10.2015 Конкурс "Учитель року - 2016" Все новости |